Kehittämisen lopuksi hankitaan tietoa siitä, minkälaisia muutoksia kehittämisprosessin toteuttaminen on saanut aikaan yrityksessä. Tiedon keräämisessä käytetään samoja menetelmiä kuin alkukartoituksen yhteydessä. Saatuja tuloksia verrataan toisiinsa. Toisinaan on niin, että loppukartoituksessa saadut tulokset ovat alhaisempia kuin alkukartoituksessa. Yhtenä selittävänä tekijänä on se, että asioiden näkyväksi tekeminen saa ihmiset tiedostamaan ja kiinnittämään enemmän huomiota työyhteisön työhyvinvointiin vaikuttaviin tekijöihin.
Kehittämisprosessi päättyy siihen, että kehittämisryhmä ja yrityksen johto tapaavat ja käyvät läpi kehittämisprosessin sekä siitä saadut hyödyt ja tulokset yrityksen työhyvinvoinnin ja tuottavuuden näkökulmasta. Samalla visioidaan tulevaisuutta ja valitaan seuraavat mahdolliset kehittämisen kohteet. Parhaimmillaan työhyvinvointi on tullut tärkeäksi osaksi johtamista ja yhteiskehittäminen osaksi yrityksen toimintakulttuuria.